À la Laos... = tranquillo.... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Jennifer Helversteijn - WaarBenJij.nu À la Laos... = tranquillo.... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Jennifer Helversteijn - WaarBenJij.nu

À la Laos... = tranquillo....

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

11 Juni 2012 | Laos, Vientiane

Zowel de wedstrijd als het tv beeld hier was teleurstellend, mr na een toch heel gezellige avond, terug naar de bungalow... Doe m'n deur open en zie een ravage....!! Hele backpack omgekeerd en doorgespit, al m'n spullen door de kamer, zelfs EHBO tasje open dus pleisters ook door de kamer.. Ik in shock, iemand die door m'n spullen is geweest, heel naar gevoel! Mezelf maar bij elkaar geraapt en met hulp van 2 jongens waar ik al paar dagen mee optrek m'n backpack langzaamaan weer inpakken.. Halverwege vind ik m'n lege camera hoesje... Weg camera, memorycard en stick voor de computer. Tweede shock, m'n foto's van 5 weken reizen zomaar weg.. Nog geen back-up, wilde ik in Cambodia doen... Verder met inpakken maar. De ochtend na de wedstrijd zou ik naar Cambodia gaan, maar dat kan ik wel vergeten.. Intussen is het al half6 sochtends en het vrouwtje van de guesthouse komt polshoogte nemen. Ik vertel haar het verhaal en zeg dat ik even een uurtje moet slapen en daarna nadenken wat te doen. 1,5uur later word ik wakker gemaakt en staan er 2 "agenten" voor m'n deur. In de 4 uur daarna ben ik bezig met handen en voeten en een tolk die misschien 10 Engelse woorden kent, uitleggen wat er is gebeurd en wat er is gestolen. Alles wordt in Lao schrift op papier gezet en daarna moet ik wachten... En wachten.. En wachten... Na uren komen ze met 2 camera's terug, geen van beide van mij. Weer wachten... Dan word ik opgehaald door de man van m'n guesthouse, achterop de scooter naar de andere kant van het eiland. Alle agenten en de 3 daders zitten daar en met mij nog een paar andere 'slachtoffers'. Als ik eindelijk m'n camera zie (mr niet mag vasthouden) kan m'n geluk niet op! Al m'n foto's gered! Hier zie ik tassen vol gestolen camera's, IPhones, mp3 spelers etc. Ze waren al 3 dagen bezig met jatten..! Nu moet ik wachten op dit grote politie onderzoek wat in Lao termen (zo rustig aan als maar kan) 3 dagen kan gaan duren... Intussen m'n 2 buddy's vertrokken naar Cambodia, zit dus in m'n up! Morgen pas kan ik naar het grote eiland Don Khong, het politiebureau. Want kan om een of andere reden vandaag niet, dus zit minimaal nog 2 dagen op dit +^>$@?! Eiland!!!! En denk ook betalen voor het terugkrijgen van m'n camera en het vervoer heen en terug van de afgelopen dagen. Als ik m'n camera weer in handen heb, zsm weg van dit eiland!!
Een kleine voorstelling van hoe primitief alles hier is; koude Mekong water douche, overal insecten, poepen in een gat boven de grond en geen ATM haha dus m'n geld nu bijna op hier!
Had gehoopt op Ankor Wat Cambodia op mama's verjaardag, mr dat gaat niet lukken...! Nou liefjes, ik ben ongedeerd en m'n camera is terecht. Geen zorgen dus! Goede les voor mezelf en met geduld en sterk blijven kom ik er wel :-)
Dikke kus uit Don Det... (1 van de 4000 eilanden) Xx J

  • 11 Juni 2012 - 08:24

    Els:

    Jeetje jen, wat schrikken! Knap dat je het zo goed oppikt. En inderdaad, zodra je alles hebt, snel weer een nieuwe plek opzoeken voor weer nieuwe en dan Leuke herinneringen! Alvast gefeliciteerd met harmamma! :) kus

  • 11 Juni 2012 - 11:35

    Ephedra:

    Jeetje meissie, wat vreselijk om te lezen allemaal. Ben heel blij voor je dat alles wel terrecht is maar wat een toestand zeg. Hou je taai. Mijn fototoestel met alle foto's van Maleisie in het vliegtuig vergeten en nooit meer terug gezien. Eeuwig zonde.

  • 11 Juni 2012 - 12:22

    MAM:

    He Jennos, zo snel mogelijk maar weg van dat #$%^&*@ Eiland!! Spreek je misschien vanmiddag XXXX Geweldig dat je (bijna) je camera weer hebt. Zo snel mogelijk een back up maken....!

  • 11 Juni 2012 - 12:25

    Marjan:

    Jeetje jen,wat een drama zeg! Ellendig ook dat je op dat eiland moet blijven,ik hoop dat het allemaal voorspoedig zal gaan en snel je reis kan hervatten naar cambodia,we kunnen hier niet veel voor je doen maar wens je veel sterkte en pas goed op je spulletjes,ze zijn dol op backpakkers,alles in een tasje en dus zo doorzocht in weinig tijd,hoop wel dat je je paspoort goed op je lijffie draagt want als ze die te pakken krijgen ben je letterlijk en figuurlijk ver van huis!
    Laat je het snel weten als je in cambodia aangekomen bent!
    Rust nu maar ff uit voor de tijd dat je daar nog zit
    Veel liefs 'tante' marrie,xxxxx

  • 11 Juni 2012 - 17:46

    Mark Adele Dave Lars:

    Omg Jen wat kut zeg allemaal maar wat blijf je ontzettend cool, je hebt het goed aangepakt door eerst even te gaan slapen en dan goed nadenken over wat te doen...laat je reis niet verzieken door zo een slechte ervaring en zsm weer door naar een andere plek en gelukkig krijg je je camera toch weer terug, daar heb je echt geluk mee gehad zeg(Engeltje op je schouder;-)), Xxx Take care

  • 11 Juni 2012 - 17:51

    Trix':

    Jezus Jen, wat een narigheid en wat ben je toch een rustig iemand. Zou helemaal gek worden. Wel fijn dat je je camera terug hebt. Misschien voortaan in een kluisje of zo (zeg maar wat). Hoop dat je het een plekje kan geven en van je verder reis zult genieten.
    Sterkte en een dikke knuffel xxxxx

  • 13 Juni 2012 - 13:07

    Lisette:

    Hey lieve Jen,
    Wat een verhaal joh, ben er even stil van, maar wat knap van je hoe je je daar staande houdt.. Agenten ontmoeten en zelfs de daders ontmoetten, dat moet best shocking zijn geweest ....gelukkig is alles toch goed gekomen, ga maar snel weg daar;) Dikke kus Lisette

  • 16 Juni 2012 - 07:24

    Juhroen:

    wat een mazzel zeg dat je alles terug hebt ,stel je voor dat je geld en je paspoort ook weg zijn........weet dat je in vietnam en cambodja ook uit moet kijken o.a. veel zakkenrollers
    ok have fun en kiek ut x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Vientiane

Gewoon omdat IK het kan!

Recente Reisverslagen:

07 April 2013

DMT!!

08 Juli 2012

Gewoon omdat ik het kan.

29 Juni 2012

Waking up at Koh Tao Beach..

18 Juni 2012

Loving Cambodia...

11 Juni 2012

À la Laos... = tranquillo....
Jennifer

Actief sinds 18 April 2012
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 14696

Voorgaande reizen:

03 Mei 2012 - 08 Juli 2012

Gewoon omdat IK het kan!

Landen bezocht: