Loving Cambodia... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jennifer Helversteijn - WaarBenJij.nu Loving Cambodia... - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jennifer Helversteijn - WaarBenJij.nu

Loving Cambodia...

Door: Jennifer

Blijf op de hoogte en volg Jennifer

18 Juni 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Even snel een klein verslagje! Ben nog steeds in Siem Reap en blijf een dagje langer! :) Haha, ben nog steeds met Greg, Aaron en Cory wat echt supergezellig is! Dus we blijven nog paar dagen met elkaar reizen, morgen de bus naar Phnom Penh :) Heb allerlei mooie tempels gezien, sunset en sunrise, zwemmen in een rooftop pool, beers zijn goedkoper dan water en mojito's voor een dollar! Haha vandaag doen we lekker een hangdagje, beetje zwemmen, shoppen in nightmarket en eten in heerlijke restaurantjes...! Heb het echt nog zooo naar mn zin dat ik eigenlijk niet meer weg wil... maar heb al veel mensen gesproken over werken in Cambodia, en heb al besloten dat ik hier terug kom anytime soon om Engels les te geven voor kinderen op scholen hier.
Cambodia is wat verwesterd in de loop der jaren, maar je ziet nog steeds heel veel armoe op straat.. nog geen 30 jaar geleden was de Khmer Rouge periode waar miljoenen mensen om het leven kwamen. In Phnom Penh ga ik naar The Killing Fields waar alle executies plaatsvonden.. Kinderen van nog geen 3 jaar bedelen hier op straat , trekken aan je arm voor geld en eten. Helaas kan je door geld geven aan deze kinderen niet helpen, want alles gaat direct naar hun ouders en de kinderen zien er niets van terug. Dat maakt het heel zwaar om een klein meisje te weigeren en de rug toe te keren...! Gelukkig door de verwestering hier en de nieuwe government gaat het stukje bij beetje beter met Cambodia en zijn er onder andere steeds meer vrijwilligers aan het werk om ervoor te zorgen dat kinderen naar school gaan en les krijgen (en dat op 10jarige leeftijd in plaats van op straat bedelen). So far Cambodia...! Check my pictures of temples and sightseeing :) Ik ga de boys opzoeken en een duik nemen in het zwembad! Dikke kus lieve allemaal! Xxxxx (L) J.

• 18 Juni 2012 - 15:21

Sanne:

Je bent een bikkel omdat je ze afwijst, je kan er inderdaad niks aan veranderen... Jou kennende zal t je Goed dwars zitten!!
    Leuk vrijwilligerswerk, maar eerst even vrijwillig ons weer op zoeken Oke? Ik mis je!!!
    Dikke kus

jenica

( jenicaithamar@yahoo.com )

• 23 Juni 2012 - 20:36

Adele:

Wauw wat een indrukken allemaal Jen...Xx

• 25 Juni 2012 - 07:51

MAM: